چند ميان‌وعده سالم برای دانش‌آموزان

چند ميان‌وعده سالم برای دانش‌آموزان

ایسنا: دكتر فروزان صالحي با اشاره به نقش تغذيه در نشاط و يادگيري دانش‌آموزان گفت: «خوردن صبحانه بسيار با اهميت است و در پيشگيري از بروز بسياري از اختلالات و بيماري‌ها نقش مهمي دارد به طوري كه نخوردن صبحانه موجب كاهش قند خون و يادگيري در دانش آموزان مي‌شود.»

 

چند ميان‌وعده سالم برای دانش‌آموزان - تصویر 1

 

وي توصيه كرد: دانش آموزان شبها زودتر بخوابند تا بتوانند زود از خواب بيدار شوند و با يك نرمش صبحگاهي وعده صبحانه را كامل ميل كنند.

 

وی نقش والدين را در الگوپذيري دانش آموزان بسيار با اهميت دانست و افزود: والدين دانش آموز بايد صبحانه را به همراه فرزند خود ميل كنند تا دانش‌آموز در كنار پدر و مادر بتواند صبحانه‌اش را بخورد.

 

کارشناس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت با اشاره به نقش ميان وعده در تغذيه اظهار كرد: از مصرف غذاهايي كه نمك فراوان و چربي زياد دارند، حتي الامكان پرهيز شود و دانش آموز را به خوردن ميان وعده‌هاي غذايي همچون نان و پنير، ساندويچ تخم مرغ، خيار، گوجه، سبزي و گردو كه بسيار مغذي هستند، تشويق كرد. كتلت، انواع كوكو و ميوه‌ها نيز نقش مهمي در تغذيه سالم و مفيد براي دانش آموزان دارند.

 

صبحانه
میان وعده
کودک
مدرسه
نان
پنیر
تخم مرغ
گردو
سبزی
خیار
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه