ایسنا: یک روانشناس اظهار کرد: کنار آمدن دانش‌آموزان با قانون گرایی و مقررات مدرسه باعث می‌شود بچه‌ها در آینده با مشکلات کمتری به اجتماع راه یابند. دکتر مسعود آویار با بیان این مطلب افزود: آماده سازی دانش آموزان در سال تحصیلی یکی از مهمترین وظایفی است که باید والدین به آن توجه داشته باشند که این کار با همکاری اولیاء مدرسه و والدین امکان پذیر است. وی در ادامه بر اهمیت نظم و مقررات در مدرسه اشاره کرد و گفت: گاه والدین به تصور اینکه مدارس غیرانتفاعی برای کودکانشان سودمندتر است، کودکان خود را د ...

ایسنا: يك روانشناس اظهار كرد: کنار آمدن دانش‌آموزان با قانون گرايي و مقررات مدرسه باعث مي‌شود بچه‌ها در آينده با مشکلات کمتري به اجتماع راه يابند.

دکتر مسعود آويار با بيان اين مطلب افزود: آماده سازي دانش آموزان در سال تحصيلي يکي از مهمترين وظايفي است که بايد والدين به آن توجه داشته باشند که اين کار با همکاري اولياء مدرسه و والدين امکان پذير است.

وي در ادامه بر اهميت نظم و مقررات در مدرسه اشاره كرد و گفت: گاه والدين به تصور اينکه مدارس غيرانتفاعي براي کودکانشان سودمندتر است، کودکان خود را در اين مدارس ثبت نام مي‌کنند و از وظايف خود غافل مي‌مانند در حالي که مدارس غيرانتفاعي يا دولتي باعث پيشرفت کودکان نمي‌شود بلکه همکاري متقابل اوليا و مربيان مدرسه باعث رشد و تعالي فکري کودکان مي‌شود.

دکتر آويار در خصوص وظيفه والدين جهت آماده سازي کودکان در هر مقطع تحصيلي گفت: اهميت نقش والدين در تغيير مقطع تحصيلي دانش آموزان پر رنگ‌تر مي‌شود لذا والدين بايستي با ايجاد تصوير ذهني مثبت از مدرسه به فرزندان خود کمک کنند تا با رعايت مقررات با مدرسه همکاري لازم را داشته باشند.

وي ترساندن بچه‌ها از مقررات مدرسه را باعث ايجاد مقاومت دروني آنان دانست و گفت: اگر والدين به بچه‌ها بگويند در صورت عدم رعايت قوانين مدرسه از طرف اولياء مدرسه تنبيه يا سرزنش مي‌شوند، نه تنها كودك از مقررات مدرسه تبعيت نمي‌کند بلکه در او مقاومت ايجاد مي‌شود.

دکتر آويار در خصوص نقش والدين در ايجاد روابط دوستانه با همکلاسي‌هايش خاطرنشان کرد: بهتر است والدين در برقراري روابطي دوستانه و سالم به بچه‌ها کمک کرده و او را تشويق کنند تا با همکلاسي‌هايي که رفتار مثبت‌تري دارند، روابط بيشتري داشته باشند تا از اين طريق محيطي مناسب براي رشد و بالندگي فرزندان ايجاد شود.

وي در ادامه بر ايجاد ميل و اشتياق به دانستن در كودك تاکيد كرد و گفت: بايد تلاش کنيم تا در فرزندان عطش آموختن را ايجاد کنيم ولي هرگز همه موارد را به کودک ياد ندهيم بلکه با طرح سئوال براي ايشان، کودک را به تحقيق و پژوهش تشويق کنيم.

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه