خبرگزاری دانا: زایمان برای مادرانی که برای اولین بار بارداری را تجریه می‌کنند آنچنان وحشتناک است که خواب و خوراک برخی از آنها را می‌گیرد به ویژه اگر بدانند قرار است زایمان طبیعی داشته باشند. اما با چند راهکار ساده می‌توان این مرحله به ظاهر سخت را به آسانی پشت سر گذاشت. شکمتان را ماساژ دهید. به زنان باردار توصیه می‌شود به مدت 10 دقیقه در روز با استفاده از روغن‌های طبیعی از قبیل روغن زیتون یا روغن کنجد شکم خود را ماساژ دهند. نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که خانم‌های بارداری که در دوران ب ...

خبرگزاری دانا: زایمان برای مادرانی که برای اولین بار بارداری را تجریه می‌کنند آنچنان وحشتناک است که خواب و خوراک برخی از آنها را می‌گیرد به ویژه اگر بدانند قرار است زایمان طبیعی داشته باشند. اما با چند راهکار ساده می‌توان این مرحله به ظاهر سخت را به آسانی پشت سر گذاشت.

 شکمتان را ماساژ دهید

به زنان باردار توصیه می‌شود به مدت 10 دقیقه در روز با استفاده از روغن‌های طبیعی از قبیل روغن زیتون یا روغن کنجد شکم خود را ماساژ دهند.

نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که خانم‌های بارداری که در دوران بارداری خود یا حداقل به مدت 2 تا 5 هفته از ماساژ استفاده کرده‌اند، هورمون استرس در آنها به میزان قابل توجهی کاهش و دوپامین و سروتونین (سطح پایین این هورمون ها با افسردگی ارتباط مستقیم دارند) افزایش پیدا می‌کند.

کاهش گردش خون در دوران بارداری اغلب موجب تورم مفاصل و ایجاد فشار در رگ‌های خونی رحم می‌شود، اما از طریق ماساژ می‌توان با تحریک بافت نرم کمک کرد تا مایعات موجود در مفاصل متورم که موجب احساس درد می‌شوند از طریق سیستم لنفاوی از بدن خارج شود.

ماساژهای دوران بارداری به زایمان راحت بسیار کمک و از ایجاد ترک‌های پوستی بعد از زایمان جلوگیری می‌کند.

 تقسیم وظایف

آیا همسر شما نسبت به نقش خود در زمان تولد و هفته اول پدر شدن آگاهی دارد؟ کلاس‌های قبل از تولد نوزاد  یا مطالعه کتاب‌های موجود در این زمینه بهترین پیشنهاد برای شماست.

سعی کنید تا می‌توانید یکدیگر را در برابر مسئولیت‌های جدید خود تشویق کنید و با یکدیگر در این زمینه به بحث و گفت و گو بپردازید.

این موضوع را نادیده نگیرید زیرا به میزان قابل توجهی از ترس و نگرانی های قبل از زایمان شما را کم می‌کند.

 تغذیه مناسب

اعتماد به نفس و آمادگی‌های لازم ذهنی قبل و ��ر زمان زایمان همگی نیازمند جسمی سالم است.

با پزشک خود صحبت کنید و از او رژیم غذایی مناسب را درخواست کنید تا علاوه بر رشد مطلوب جنین، سطح انرژی خود را نیز بالا نگه دارید.

 ورزش‌های کششی انجام دهید

در کلاس‌های یوگا شرکت کنید و تمرینات مربوط به آن را انجام دهید. انجام این تمرینات با در نظر گرفتن وضعیت شما و جنین می‌تواند از درد کمر شما در دوران بارداری بکاهد.

تکنیک‌های تنفس و فشار به ماهیچه‌های کف لگن خود را تمرین کنید زیرا این موارد به شما کمک می‌کند تا علاوه بر گذراندن دوران حاملگی آسوده زایمان راحت‌تری نیز داشته باشید.

 پیاده روی

پیاده‌روی به مدت حداقل 30 دقیقه در روز در دوران بارداری به از بین بردن استرس و حفظ قدرت عضلانی برای زایمانی راحت‌تر به شما کمک می‌کند. شنا نیز یکی دیگر از ورزش‌هایی است که در این دوران بسیار مفید و تاثیر گذار است. سعی کنید که 2 الی 3 مرتبه در هفته را به این ورزش اختصاص بدهید.

ترکیبی از ورزش‌های کششی، قابل انعطاف و همچنین پیاده‌روی می‌توانند در مسافت حدود یک کیلومتر انجام شود. در این دوران سعی کنید تا از ورزش و فعالیت‌های پرجنب و جوش جدا خودداری کنید.

در کل ورزش کردن در این دوران موجب کاهش یبوست، استرس و اضطرب و افزایش حرکات روده، کاهش درد در عضلات پشت باسن و پاها می‌شود و همچنین از دیگر مزایای مهم آن می‌توان به کاهش چربی‌های اضافه بدن در دوران بارداری اشاره کرد.

 به طبیعت زایمان ایمان داشته باشید

 دلهره برای ترس از درد ناشی از زایمان جای هیچ نگرانی و اضطرابی ندارد زیرا «اندورفین» هورمون ضد درد طبیعی است که به کاهش درد کمک می‌کند. این هورمون از اوایل دوران بارداری تولید می‌شود و در زمان زایمان به حداکثر می‌رسد و این افزایش ترشح هورمون باعث می‌شود تا مادر در زمان زایمان درد کمتری را احساس کند.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه