ایسنا: دکتر فروزان صالحی با اشاره به نقش تغذیه در نشاط و یادگیری دانش‌آموزان گفت: خوردن صبحانه بسیار با اهمیت است و در پیشگیری از بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها نقش مهمی دارد به طوری که نخوردن صبحانه موجب کاهش قند خون و یادگیری در دانش آموزان می‌شود. وی توصیه کرد: دانش آموزان شبها زودتر بخوابند تا بتوانند زود از خواب بیدار شوند و با یک نرمش صبحگاهی وعده صبحانه را کامل میل کنند. وی نقش والدین را در الگوپذیری دانش آموزان بسیار با اهمیت دانست و افزود: والدین دانش آموز باید صبحانه را به همر ...

ایسنا: دكتر فروزان صالحي با اشاره به نقش تغذيه در نشاط و يادگيري دانش‌آموزان گفت: خوردن صبحانه بسيار با اهميت است و در پيشگيري از بروز بسياري از اختلالات و بيماري‌ها نقش مهمي دارد به طوري كه نخوردن صبحانه موجب كاهش قند خون و يادگيري در دانش آموزان مي‌شود.

تغذیه مناسب دانش‌آموزان و چند ميان‌ وعده غذايي سالم براي آنها - تصویر 1

وي توصيه كرد: دانش آموزان شبها زودتر بخوابند تا بتوانند زود از خواب بيدار شوند و با يك نرمش صبحگاهي وعده صبحانه را كامل ميل كنند.

وی نقش والدين را در الگوپذيري دانش آموزان بسيار با اهميت دانست و افزود: والدين دانش آموز بايد صبحانه را به همراه فرزند خود ميل كنند تا دانش‌آموز در كنار پدر و مادر بتواند صبحانه‌اش را بخورد.

کارشناس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت با اشاره به نقش ميان وعده در تغذيه اظهار كرد: از مصرف غذاهايي كه نمك فراوان و چربي زياد دارند، حتي الامكان پرهيز شود و دانش آموز را به خوردن ميان وعده‌هاي غذايي همچون نان و پنير، ساندويچ تخم مرغ، خيار، گوجه، سبزي و گردو كه بسيار مغذي هستند، تشويق كرد. كتلت، انواع كوكو و ميوه‌ها نيز نقش مهمي در تغذيه سالم و مفيد بر��ي دانش آموزان دارند.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه